Cytat miesiąca: "Nie możesz zmienić kierunku wiatru, ale możesz dostosować ustawienia swoich żagli, aby dotrzeć tam, gdzie chcesz." Jimmy Dean
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Innowacja pedagogiczna „Ósmoklasista na 100%”

Innowacja pedagogiczna „Ósmoklasista na 100%”

Innowacja pedagogiczna „Ósmoklasista na 100%”

  1. ZAŁOŻENIA PROGRAMU

Uczniowie klas ósmych staną wkrótce przed ważnym egzaminem, podsumowującym kolejny etap ich edukacji. Podczas zajęć będą systematycznie przygotowywani do tego wyzwania poprzez rozwiązywanie różnorodnych zadań z wykorzystaniem aktywizujących metod nauczania. Uczniowie otrzymają możliwość samodzielnej kontroli postępów oraz oceny własnych umiejętności. Zajęcia będą wspierać rozwój kompetencji matematycznych, a także umożliwią wyrównywanie ewentualnych braków edukacyjnych. Realizowane treści zostaną oparte na wymaganiach podstawy programowej. Aktywne uczestnictwo w lekcjach pozwoli uczniom uwierzyć we własne możliwości, co przełoży się na lepsze wyniki egzaminacyjne. Program będzie realizowany w wymiarze jednej godziny tygodniowo.

  1. CELE OGÓLNE

Najważniejszym celem zajęć będzie przygotowanie uczniów do egzaminu z matematyki poprzez rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem, praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy, efektywnego korzystania z posiadanych wiadomości oraz utrwalania treści określonych w podstawie programowej.

  1. PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

Cele opisane w programie mogą zostać osiągnięte jedynie dzięki zaangażowaniu zarówno nauczyciela, jak i ucznia. Postawa pedagoga, jego podejście do ucznia oraz stosowane metody nauczania mają kluczowe znaczenie dla realizacji założeń edukacyjnych. Wyposażanie uczniów w niezbędny zasób wiedzy, umiejętności i nawyków, a także tworzenie warunków sprzyjających twórczemu myśleniu powinno opierać się na podstawowej formie organizacyjnej, jaką jest lekcja.

Oczekuje się od uczniów systematyczności i konsekwencji, ponieważ tylko regularna praca oraz zaangażowanie pozwolą na pełną realizację celów programu.

Podczas prowadzenia zajęć należy w szczególności:

  • doskonalić wiedzę zdobytą na lekcjach matematyki,
  • rozwijać umiejętności praktyczne umożliwiające zastosowanie wiedzy w codziennych sytuacjach,
  • zachęcać do nauki poprzez stosowanie atrakcyjnych metod i form pracy,
  • kształcić umiejętność posługiwania się poprawną terminologią matematyczną,
  • wspierać uczniów w dostrzeganiu związków, podobieństw i różnic, aby ułatwić proces zapamiętywania,
  • stosować działania praktyczne, sprzyjające trwałemu opanowaniu materiału.

 

  1. METODY I FORMY PRACY

Metody pracy

Oprócz tradycyjnych metod, takich jak wykład czy ćwiczenia, wykorzystywane będą również metody aktywizujące uczniów, które zwiększają ich zaangażowanie i motywację do nauki, m.in.:

  • praca w grupach,
  • dyskusja,
  • gry dydaktyczne.

Formy pracy

Podczas zajęć uczniowie będą pracować w różnych formach, sprzyjających systematycznemu utrwalaniu i pogłębianiu wiedzy. Obejmą one m.in.:

  • rozwiązywanie zadań utrwalających materiał,
  • indywidualne i zespołowe rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem pomocy przygotowanych przez nauczyciela,
  • pracę z zadaniami zamkniętymi i otwartymi, zaczerpniętymi z propozycji wydawnictw edukacyjnych.
  1. OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA
  • wdrażanie uczniów do systematycznej i samodzielnej pracy,
  • przyswajanie bieżącego materiału,
  • uzupełnianie braków w wiadomościach i umiejętnościach,
  • skuteczne przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty.

 

Data dodania: 2025-09-08 20:13:05
Data edycji: 2025-09-08 20:37:36
Ilość wyświetleń: 4

Nasi Partnerzy

Uczenie się jest skarbem, który podąży za swoim właścicielem wszędzie.
Simone Weil
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej