Cytat miesiąca: „Wypoczynek to nie jest bezczynność. Wypoczynek to praca nad regeneracją sił” Dale Carnegie
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Innowacja ''Teatr inwencji''

Innowacja ''Teatr inwencji''
Pomysł innowacji zrodził się w wyniku obserwacji potrzeb uczniów. Wykazali oni ogromne zaangażowanie podczas uczestnictwa w apelach, przedstawieniach teatralnych przygotowywanych w ubiegłych latach. Uczniowie bardzo chętnie angażowali się w przygotowania do apeli, spektakli. Często samodzielnie pisali scenariusze bądź podsuwali swoje pomysły.

Uświadomiło to, że niezwykle ważne jest, by rozwijać pasję  uczniów dotyczącą edukacji teatralnej. W związku z tym postanowiono, by na zajęciach dodatkowych poszerzyć i rozwijać temat teatru. Celem będzie przygotowanie uczniów do twórczej pracy nad przedstawieniami teatralnymi, zachęcenie ich do poszerzania swoich zainteresowań, pasji, aby je rozwijali i dzielili z innymi. Uczestniczenie w zajęciach pozwoli im na pewno docenić pracę, wysiłek, jaki włożą w przygotowane spektakli.   Młodzi aktorzy będą mieli możliwość pracy nad sobą przełamując nieśmiałość i walcząc z tremą podczas publicznych wystąpień. Udział w zajęciach artystycznych pozwoli uczniowi poznać siebie, swoje emocje, pomoże je zrozumieć i radzić sobie z nimi.

Zajęcia będą odbywały się raz lub dwa razy w miesiącu przez jedną godzinę lekcyjną bądź blokowo po około 5-6 godzin w dniu wolnym od zajęć edukacyjnych w zależności od rodzaju zajęć, formy.

  • Zagadnienia i treści kształcenia przewidziane do realizacji:

Nadrzędnym celem zajęć artystycznych jest wyzwolenie w uczniach możliwości kreacyjnych, umożliwiających im udział w ćwiczeniach i zabawach o charakterze teatralnym oraz tworzenie przedstawień teatralnych. Dlatego też podczas pracy nad przedstawieniem, uczniowie wyposażeni zostaną w podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu:

  • tworzenia scenariusza teatralnego (początek pracy nad spektaklem),

  • warsztatu pracy aktora (środki ekspresji aktora: mimika, gest, ruch sceniczny, charakteryzacja, kostium, rekwizyt),

  • etapów pracy nad tekstem i przygotowaniem spektaklu (przygotowanie sztuki poprzez analizę, ćwiczenie tekstu i sytuacji):

-próby czytane (analityczne), mające na celu zapoznanie aktorów z treścią dzieła i dokonanie jego analizy,

-próby sytuacyjne, zasadnicza część pracy nad przedstawieniem, na scenie, częściowo w dekoracjach i kostiumach,

-próby generalne, zazwyczaj 3-4, bezpośrednio przed premierą, już w ostatecznym kształcie.

  • kultury żywego słowa (ćwiczenia mające na celu opanowanie techniki prawidłowej wymowy):

-zrozumienie treści mówionego tekstu,

-wyraźne wymawianie,

-właściwe przestankowanie,

-logiczne akcentowanie,

-poprawne frazowanie,

-dobór odpowiedniej barwy dźwiękowej głos.

 
  • Ewaluacja:

Efektem pracy uczniów będzie prezentacja zdobytych umiejętności i wiadomości podczas występów teatralnych.

Data dodania: 2022-09-12 14:00:47
Data edycji: 2022-09-12 14:03:16
Ilość wyświetleń: 632

1,5% podatku

Przekaż 1,5% podatku na KRS: 0000270261 z celem szczegółowym: PSP nr 10 Kędzierzyn- Koźle 1420.
Więcej informacji

Kalendarz

Nasi Partnerzy

Motto
naszej
szkoły
Uczenie się jest skarbem, który podąży za swoim właścicielem wszędzie.
Simone Weil
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej