MISJA I KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA
PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 10
IM. WOJSKA POLSKIEGO
W KĘDZIERZYNIE–KOŹLU NA ROK 2022/2023
I. MISJA SZKOŁY
Szkoła zapewnia uczniom możliwość wszechstronnego rozwoju z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb, możliwości i zainteresowań. Działa w oparciu o dobrze wykwalifikowaną i otwartą na zmiany kadrę pedagogiczną oraz dobrze wyposażoną bazę dydaktyczną. Program wychowawczy i profilaktyczny dostosowany jest do potrzeb środowiska lokalnego, a szczególną uwagę poświęca kształtowaniu postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno oraz na ochronę i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci, na eliminowaniu agresji i uzależnień oraz walkę z depresją.
Kształci ludzi tolerancyjnych, szanujących Ojczyznę i dziedzictwo kulturowe, posiadających poczucie własnej wartości, dbających o zdrowie, kondycję fizyczną, troszczących się o środowisko przyrodnicze oraz otwartych na kulturę Europy i świata.
Wspiera ucznia w edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształci zdolność krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.
II. KIERUNKI REALIZACJI POLITYKI PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH 2022/2023
Ministerstwo Edukacji i Nauki przedstawiło podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023.
III. WIZJA SZKOŁY
Nasza szkoła jest:
BEZPIECZNA, KREATYWNA, TOLERANCYJNA, OTWARTA, PARTNERSKA,
NOWOCZESNA, PRZYJAZNA
Szkoła jest bezpieczna, dziecko może tu rozwijać swoje indywidualne zainteresowania, warunkuje to jego rozwój psychiczny i fizyczny. Dziecko jest zadowolone i ma satysfakcję z pobytu w szkole. Szkoła zapewnia pracownikom oraz innym osobom w niej pracującym zdrowe, bezpieczne i higieniczne warunki. Organizacja zajęć odpowiada wymogom bezpieczeństwa i higieny pracy. Dla Rodziców to miejsce, w którym bezpiecznie, bez obaw pozostawiają swoje dziecko.
Szkoła jest kreatywna - spełnia oczekiwania uczniów, rodziców i nauczycieli. Dba o wszechstronny i harmonijny rozwój dziecka, wspomaga dzieci z trudnościami edukacyjnymi. Promuje sprawność fizyczną, zdrowy i ekologiczny styl życia, przygotowuje ucznia do dalszej edukacji.
Szkoła jest tolerancyjna kształtuje w młodym człowieku poszanowanie wartości demokratycznych oraz praw dziecka, ucznia, człowieka.
Szkoła jest otwarta i partnerska wspiera współpracę z rodzicami w procesie wychowania. Współpracuje ze środowiskiem lokalnym, promując swoich uczniów, jak i z instytucjami wspierającymi rozwój dziecka. Rodzice czują się współtwórcami życia szkoły. Ich głos jest uwzględniany przy realizacji działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Mogą liczyć na wsparcie w wychowywaniu swoich dzieci.
Szkoła jest nowoczesna, podąża za zmianami i dostosowuje się do wymogów współczesności. Szanując wieloletnie tradycje i osiągnięcia poszukuje nowych metod pracy. Przygotowuje ucznia do życia we współczesnym świecie. To miejsce, gdzie może rozwijać własne zainteresowania, podnosić poziom swojej wiedzy, rozwijać się twórczo i kreatywnie.
Kształcić umiejętność logicznego myślenia jako narzędzia rozumienia współczesnego świata, sprawnego poruszania się w natłoku informacji, skutecznego działania i współpracy.
Szkoła jest przyjazna, jest miejscem, do którego dziecko idzie z radością, a nauczyciel czuje się doceniany i szanowany. Dziecko nie boi się spotkania z nauczycielami, jest otwarte na świat, czuje się bezpiecznie. Jest wspomagane przez nauczycieli, którym okazuje szacunek i poważanie. Może rozwijać swoje uzdolnienia i zainteresowania, bo ufa swoim nauczycielom.
IV. KIEROWANIE SZKOŁĄ
Jako nowy dyrektor w placówce mam nadzieję na stworzenie życzliwych relacji ze współpracownikami, uczniami i rodzicami, mając zawsze na uwadze wspólny cel DOBRO DZIECKA.
Wzajemne zaufanie i dobra atmosfera sprzyjają podejmowaniu decyzji i wspólnemu działaniu.
Pragnę by szkoła była miejscem bezpiecznym i przyjaznym dla rodziców, uczniów, nauczycieli i wszystkich pracowników szkoły.
Zamierzam stworzyć zespół ludzi, którzy współpracują ze sobą, planują, analizują i działają. RAZEM NA RZECZ SZKOŁY.
Chcę stworzyć takie warunki, aby uczniowie mogli rozwijać swoje zainteresowania i poszerzać zdobytą już wiedzę.
To wielkie wyzwanie!
Konfucjusz pisał:
Kto zna cel, może podjąć decyzję
Kto podejmie decyzję, odnajdzie spokój
Kto odnajdzie spokój, poczuje się bezpiecznie
Kto poczuje się bezpiecznie, może pomyśleć
Kto myśli, może ulepszać.
Dyrektor
Karolina Pietrzyk
47-225 Kędzierzyn-Koźle
Szkolna 3